CONDICIONS GENERALS:
- Justificar el pagament de la taxa segons Ordenança Fiscal mitjançant la transferència bancària o carta de pagament.
- Qualsevol ocupació de la via pública que pugui afectar al trànsit per als vianants o a la circulació rodada, s’haurà de realitzar seguint les indicacions i fent servir les senyalitzacions indicades per la Policia local.
- No es podrà iniciar les obres sense l’obtenció de la corresponent llicència, col·locació de la placa d’obres en lloc visible des del carrer i presentació de l’Acta de replanteig de l’obra.
-
Obres de nova planta
Finalitat
Sol·licitud de llicència d’obres de nova planta (pot incloure l’enderroc de les edificacions existents).
On adreçar-se
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física o el seu representant.
Les persones que actuen en nom d’una altre, ja sigui física o jurídica, han d’acreditar la representació..
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme.
Termini de resolució
La llicència s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos. No obstant això, quan prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l’informe preceptiu d’una altra administració pública, aquest còmput es veurà interromput durant el termini legalment establert per a l’emissió de l’informe. Així mateix, aquest còmput també restarà interromput durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències i es reprendrà un cop hagin estat esmenades.
Sentit del silenci administratiu
Desestimatori.
Requisits previs
Els instruments de planejament i gestió corresponents han d’estar aprovats definitivament.
En cas que la finca es trobi inclosa dins dels supòsits definits a l’art. 53 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, modificat segons l’art. 16 de la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d’urbanisme, no es podran autoritzar obres de nova planta.
Es recomana l’obtenció del corresponent informe d’aprofitament urbanístic.
La realització de la corresponent comunicació o sol·licitud de llicència, si hi ha activitat que ho requereixi.Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 21.01 Taxa prestació serveis administratius.
- Ord. 21.05 Taxa pel servei de clavegueram
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud d’obres de nova planta
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant del pagament de les taxes i fiances.
- Projecte bàsic i *executiu visat.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
- *Designació de coordinador de seguretat i salut.
- Còpia del projecte d’infraestructures comunes del pàrquing i telecomunicacions (en cas d’edificació plurifamiliar).
- Assumeix arquitecte *visat.
- *Assumeix arquitecte tècnic visat.
- *Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
- Fotografies de l’estat actual de la parcel·la (frontals, laterals, posteriors i vials).
- Full estadística d’habitatge.
- Formulari de sol·licitud per a la tramitació de servituds aeronàutiques (https://www.seguridadaerea.gob.es/) a l’Agencia Estatal de Seguridad Aérea del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
- Informe previ en matèria d’incendis (Si s’escau)
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
Els documents marcats amb un * s’hauran de presentar (visats com s’indica anteriorment) abans o juntament amb el projecte executiu i en tot cas abans de l’inici de les obres.
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’Habitatge
- Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l’habitatge del 2009-2012
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
- Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials
- Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la llei 20/1991 de 25 de novembre, de promoció de l’accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques i d’aprovació del Codi d’Accessibilitat
- Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció (BOE del 25/10/1997)
- Reial Decret Llei 1/1998, de 27 de febrer, sobre infraestructures comuns en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació (BOE del 28/02/1998)
- Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l’adopció de criteris ambientals i d’ecoeficiència en els edificis (DOGC 4574 de 16/02/2006)
- Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus
- Reial Decret 842/2002, de 2 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió
- Ordre de 29 de maig de 1989 sobre estadístiques d’edificació i habitatge (BOE 129 de 31/05/1989)
- Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació
Informació addicional
- La llicència urbanística caduca si en finir qualsevol dels terminis per a començar les obres o per acabar-les, o les pròrrogues corresponents, no s’han començat o no s’han acabat les obres (art. 189.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).
- Les persones titulars d’una llicència urbanística tenen dret a obtenir una pròrroga tant del termini de començament com del termini d’acabament de les obres per la meitat del termini de què es tracti (art. 189.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).
- Un cop finalitzades les obres, caldrà comunicar a l’ajuntament la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions amb la presentació de la certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s’han efectuat d’acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l’edificació està en condicions d’ésser utilitzada (art. 64.4 de la Llei 3/2012, el qual modifica l’art. 187 del text refós de la Llei d’urbanisme). El certificat final d’obres haurà d’anar visat pel col·legi professional corresponent.
-
Ampliació, reforma i modificació
Finalitat
[…]
On adreçar-se
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física o el seu representant.
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme.
Termini de resolució
La llicència s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos. No obstant això, quan prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l’informe preceptiu d’una altra administració pública, aquest còmput es veurà interromput durant el termini legalment establert per a l’emissió de l’informe. Així mateix, aquest còmput també restarà interromput durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències i es reprendrà un cop hagin estat esmenades.
Sentit del silenci administratiu
Estimatori.
Requisits previs
[…]
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
Documents a aportar
- Sol·licitud ampliació, reforma i modificació
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificació del pagament de taxes i fiances.
- Rebut IBI.
- Projecte bàsic i executiu visat.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
- Designació de coordinador de seguretat i salut.
- Assumeix arquitecte visat.
- Assumeix arquitecte tècnic visat. (si escau)
- Còpia del projecte d’infraestructures comunes del pàrquing i telecomunicacions (en cas d’edificació plurifamiliar).
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20)
- Fotografies de l’estat actual de la parcel·la (frontals, laterals, posteriors i vials).
- Full estadística d’habitatge.
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’Habitatge
- Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l’habitatge del 2009-2012
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
- Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials
- Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la llei 20/1991 de 25 de novembre, de promoció de l’accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques i d’aprovació del Codi d’Accessibilitat
- Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció (BOE del 25/10/1997)
- Reial Decret Llei 1/1998, de 27 de febrer, sobre infraestructures comuns en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació (BOE del 28/02/1998)
- Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l’adopció de criteris ambientals i d’ecoeficiència en els edificis (DOGC 4574 de 16/02/2006)
- Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus
- Reial Decret 842/2002, de 2 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió
- Ordre de 29 de maig de 1989 sobre estadístiques d’edificació i habitatge (BOE 129 de 31/05/1989)
- Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació
Informació addicional
-
- La llicència urbanística caduca si en finir qualsevol dels terminis per a començar les obres o per acabar-les, o les pròrrogues corresponents, no s’han començat o no s’han acabat les obres (art. 189.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).
- Les persones titulars d’una llicència urbanística tenen dret a obtenir una pròrroga tant del termini de començament com del termini d’acabament de les obres per la meitat del termini de què es tracti (art. 189.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).
- Un cop finalitzades les obres, caldrà comunicar a l’ajuntament la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions amb la presentació de la certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s’han efectuat d’acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l’edificació està en condicions d’ésser utilitzada (art. 64.4 de la Llei 3/2012, el qual modifica l’art. 187 del text refós de la Llei d’urbanisme). El certificat final d’obres haurà d’anar visat pel col·legi professional corresponent. [revisar]
-
Configuració arquitectònica o volumètrica
Finalitat
Modificar els volums exteriors de l’edifici que està format per les façanes i coberta i composició exterior (Finestres, balcons, ràfecs, voladius, etc.
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
La llicència s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos. No obstant això, quan prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l’informe preceptiu d’una altra administració pública, aquest còmput es veurà interromput durant el termini legalment establert per a l’emissió de l’informe. Així mateix, aquest còmput també restarà interromput durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències i es reprendrà un cop hagin estat esmenades.
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
[…]
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud configuració arquitectònica o volumètrica
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificació del pagament de taxes i fiances.
- Rebut IBI.
- Projecte bàsic i executiu visat.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
- Designació de coordinador de seguretat i salut.
- Còpia del projecte d’infraestructures comunes del pàrquing i telecomunicacions (en cas d’edificació plurifamiliar).
- Assumeix arquitecte visat.
- Assumeix arquitecte tècnic visat. (si escau)
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
- Fotografies de l’estat actual de la parcel·la (frontals, laterals, posteriors i vials).
- Full estadística d’habitatge.
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’Habitatge
- Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l’habitatge del 2009-2012
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
- Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials
- Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la llei 20/1991 de 25 de novembre, de promoció de l’accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques i d’aprovació del Codi d’Accessibilitat
- Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció (BOE del 25/10/1997)
- Reial Decret Llei 1/1998, de 27 de febrer, sobre infraestructures comuns en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació (BOE del 28/02/1998)
- Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l’adopció de criteris ambientals i d’ecoeficiència en els edificis (DOGC 4574 de 16/02/2006)
- Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus
- Reial Decret 842/2002, de 2 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió
- Ordre de 29 de maig de 1989 sobre estadístiques d’edificació i habitatge (BOE 129 de 31/05/1989)
- Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació
Informació addicional
-
- La llicència urbanística caduca si en finir qualsevol dels terminis per a començar les obres o per acabar-les, o les pròrrogues corresponents, no s’han començat o no s’han acabat les obres (art. 189.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).
- Les persones titulars d’una llicència urbanística tenen dret a obtenir una pròrroga tant del termini de començament com del termini d’acabament de les obres per la meitat del termini de què es tracti (art. 189.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme).
- Un cop finalitzades les obres, caldrà comunicar a l’ajuntament la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions amb la presentació de la certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s’han efectuat d’acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l’edificació està en condicions d’ésser utilitzada (art. 64.4 de la Llei 3/2012, el qual modifica l’art. 187 del text refós de la Llei d’urbanisme). El certificat final d’obres haurà d’anar visat pel col·legi professional corresponent. [revisar]
-
Canvis dels edificis a residencial
Finalitat
Canviar l’ús actual d’un edifici a un ús residencial.
On adreçar-se
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física o el seu representant.
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
La llicència s’ha d’atorgar o denegar de manera motivada en el termini de dos mesos. No obstant això, quan prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l’informe preceptiu d’una altra administració pública, aquest còmput es veurà interromput durant el termini legalment establert per a l’emissió de l’informe. Així mateix, aquest còmput també restarà interromput durant el temps que es concedeixi al sol·licitant per a l’esmena de deficiències i es reprendrà un cop hagin estat esmenades.
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
Els instruments de planejament i gestió corresponents han d’estar aprovats definitivament.
En cas que la finca es trobi inclosa dins dels supòsits definits a l’art. 53 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, modificat segons l’art. 16 de la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d’urbanisme, es podrà autoritzar, si escau, obres i usos provisionals. La sol·licitud de la llicència s’haurà de tramitar amb caràcter provisional.
Es recomana l’obtenció del corresponent informe d’aprofitament urbanístic.
La realització de la corresponent comunicació o sol·licitud de llicència, si hi ha activitat que ho requereixi.Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud canvi dels edificis a residencial
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificació del pagament de taxes i fiances.
- Rebut IBI.
- Projecte bàsic i executiu visat.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
- Designació de coordinador de seguretat i salut.
- Còpia del projecte d’infraestructures comunes del pàrquing i telecomunicacions (en cas d’edificació plurifamiliar).
- Assumeix arquitecte visat.
- Assumeix arquitecte tècnic visat.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
- Fotografies de l’estat actual de la parcel·la (frontals, laterals, posteriors i vials).
- Full estadística d’habitatge.
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació.
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’Habitatge.
- Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l’habitatge del 2009-2012.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.
- Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials.
- Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la llei 20/1991 de 25 de novembre, de promoció de l’accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques i d’aprovació del Codi d’Accessibilitat.
- Reial Decret 1627/97, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció (BOE del 25/10/1997).
- Reial Decret Llei 1/98, de 27 de febrer, sobre infraestructures comuns en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació (BOE del 28/02/1998).
- Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l’adopció de criteris ambientals i d’ecoeficiència en els edificis (DOGC 4574 de 16/02/2006).
- Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició.
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus.
- Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció.
- Reial Decret 842/2002, de 2 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió
- Ordre de 29 de maig de 1989 sobre estadístiques d’edificació i habitatge (BOE 129 de 31/05/1989)
- Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació
-
Constitució o modificació de règim de propietat horitzontal
Finalitat
[…]
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
[…]
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
[…]
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
[…]
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de constitució o modificació de règim de propietat horitzontal
- Justificant del pagament de les taxes.
[…]
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
-
Construcció piscines
Finalitat
Sol·licitar llicència per poder construir o instal·lar una piscina.
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial, en cas de persones no obligades a relacionar-se telemàticament amb l’administració.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física o el seu representant.
Les persones que actuen en nom d’una altre, ja sigui física o jurídica, han d’acreditar la representació.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
1 mes (Piscines de fins a 50m quadrats)
2 mesos (Piscines de més de 51m quadrats)
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de construcció de piscines
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificació del pagament de taxes i fiances.
- Rebut IBI.
- Projecte tècnic visat.
- Assumeix tècnic competent.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 141/2012 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
-
Construccions auxiliars
Finalitat
Sol·licitud de llicència per realitzar la construcció d’edificacions o cossos d’edificació auxiliars al servei dels edificis principals
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de construccions auxiliars
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificació del pagament de taxes i fiances.
- Rebut IBI.
- Projecte tècnic.
- Assumeix d’arquitecte o arquitecte tècnic.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
-
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
-
Construcció de garatge
Finalitat
Sol·licitud de llicència per realitzar la construcció d’un garatge al servei dels edificis principals
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de construcció de garatge
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificació del pagament de taxes i fiances.
- Rebut IBI.
- Projecte tècnic visat.
- Assumeix d’arquitecte o arquitecte tècnic.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
-
Enderroc parcial o total
Finalitat
[…]
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de enderroc parcial o total
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant del pagament de taxes i fiances.
- Projecte visat.
- Assumeix visat de la direcció del tècnic competent.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
-
Legalització d'edificació
Finalitat
Regularitzar la legalitat d’una obra realitzada sense títol habilitant
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenança municipal:
Documents a aportar
- Sol·licitud de legalització d’edificació
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant de pagament de taxes i fiances.
- Projecte bàsic i executiu visat.
- Estudi bàsic de seguretat i salut.
- Designació de coordinador de seguretat i salut.
- Còpia del projecte d’infraestructures comunes del pàrquing i telecomunicacions (en cas d’edificació plurifamiliar).
- Assumeix arquitecte visat.
- Assumeix arquitecte tècnic visat.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
- Fotografies de l’estat actual de la parcel·la (frontals, laterals, posteriors i vials).
- Full estadística d’habitatge.
- Rebut IBI.
- Formulari de sol·licitud per a la tramitació de servituds aeronàutiques (https://www.seguridadaerea.gob.es/) a l’Agencia Estatal de Seguridad Aérea del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’Habitatge
- Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l’habitatge del 2009-2012
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
- Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials
- Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la llei 20/1991 de 25 de novembre, de promoció de l’accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques i d’aprovació del Codi d’Accessibilitat
- Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció (BOE del 25/10/1997)
- Reial Decret Llei 1/1998, de 27 de febrer, sobre infraestructures comuns en els edificis per l’accés als serveis de telecomunicació (BOE del 28/02/1998)
- Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l’adopció de criteris ambientals i d’ecoeficiència en els edificis (DOGC 4574 de 16/02/2006)
- Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus
- Reial Decret 842/2002, de 2 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament electrotècnic de baixa tensió
- Ordre de 29 de maig de 1989 sobre estadístiques d’edificació i habitatge (BOE 129 de 31/05/1989)
- Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació
-
Moviments de terres i esplanacions
Finalitat
Efectuar moviments de terra que incrementin o decreixin de forma significativa la cota natural del terreny
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
1 mes (Obres menors)
2 mesos (Obres majors)
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de moviments de terres i esplanacions
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant del pagament de taxes i fiances.
- Projecte tècnic, visat quan la cota canviï més d’un metre respecte la cota natural del terreny.
- Assumeix tècnic responsable.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus.
- En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
-
Murs de contenció que requereixin projecte
Finalitat
Construcció de murs de contenció
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de murs de contenció que requereixin projecte
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant del pagament de taxes i fiances.
- Projecte tècnic, visat si el mur tindrà una alçada superior a 1 metre.
- Assumeix visat de la direcció del tècnic competent.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus.
- En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
- Fotografies de la finca o solar, amb ubicació de la zona a construir el mur.
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques
-
Obertura, pavimentació i modificació de camins rurals
Finalitat
L’obertura, pavimentació i modificació de camins rurals
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud de obertura, pavimentació i modificació camins rurals
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Pagament de taxes i fiances.
- Projecte tècnic.
- Assumeix tècnic competent.
- Plànol emplaçament i situació amb especificacions de les obres amb les plantes i/o seccions i/o detalls constructius.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
-
Obres a la via pública
Finalitat
Efectuar obres a la via pública
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
1 mes
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
- Ord. 21.04 Taxa per llicències i la comprovació d’actuacions comunicades en matèria d’urbanisme.
- Ord. 11.05 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
- Ordenança municipal per a la gestió de runes i terres
Documents a aportar
- Sol·licitud d’obres a la via pública
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant del pagament de les taxes i fiances.
- Descripció de les obres.
- Plànol emplaçament i situació amb especificacions de les obres.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus. En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC)
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
-
Parcel·lacions urbanístiques
Finalitat
Dividir, unir o modificar una o diverses parceles.
On adreçar-se?
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme
Termini de resolució
1 mes
Sentit del silenci administratiu
Estimatori
Requisits previs
No n’hi han
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
Documents a aportar
- Sol·licitud de parcel·lacions urbanístiques
- Full de càlcul pagament (Descarregar)
- Justificant del pagament de les taxes.
- Memòria justificativa, que ha de comprendre la finalitat o l’ús a què es pretenguin destinar els lots proposats i la seva adequació al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel·les i finques. (inclogui la nota simple registral).
- Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l’operació jurídica assimilada que se sol·liciti.
- Plànol de situació de la finca que es pretengui dividir, amb indicació de la seva referència registral i cadastral.
- Plànol parcel·lari de la finca esmentada, a escala adequada i amb base cartogràfica topogràfica, representatiu dels lots proposat.
- Superposició del plànol parcel·lari sobre un plànol de qualificacions urbanístiques.
- Fitxes descriptives dels lots resultants, incloses les relatives als terrenys destinats a sistemes urbanístics que s’hagin de cedir, si s’escau. Les fitxes han d’especificar els límits, la cabuda i la qualificació urbanística de cada lot, així com la seva qualitat d’indivisible, si s’escau.
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 64/2014 de 13 de maig per el qual s’aprova el reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
-
Tala de masses arbòries o vegetació arbustiva
Finalitat
Sol·licitud de llicència d’obres per tala d’arbres.
On adreçar-se
Les 24 h. del dia, tots els dies de l’any per a la tramitació telemàtica.
De 8h a 14h de dilluns a divendres, excepte festius per a la tramitació presencial.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona física o el seu representant.
Les persones que actuen en nom d’una altre, ja sigui física o jurídica, han d’acreditar la representació.
Òrgan gestor
Departament d’urbanisme.
Termini de resolució
?
Sentit del silencia administratiu
No procedeix
Requisits previs
- Els instruments de planejament i gestió corresponents han d’estar aprovats definitivament.
- En cas que la finca es trobi inclosa dins dels supòsits definits a l’art. 53 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, modificat segons l’art. 16 de la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d’urbanisme, es podrà autoritzar, si escau, obres i usos provisionals. La sol·licitud de la llicència s’haurà de tramitar amb caràcter provisional.
- Es recomana l’obtenció del corresponent informe d’aprofitament urbanístic.
Cost de servei
Segons ordenances municipals:
Documents a aportar
- Sol·licitud de tala de masses arbòries o vegetació arbustiva
- Full de càlcul pagament (Descarrega)
- Justificant del pagament de la taxa administrativa.
- Projecte tècnic.
- Plànol emplaçament i situació amb especificacions dels elements a talar.
- Document d’acceptació signat per un gestor de residus autoritzat per a garantir la correcta destinació dels residus.
- En aquest document constarà el codi de gestor, el domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió, d’acord amb el Reial Decret 210/2018, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (PRECAT20).
EN CAS D’ACTUAR EN REPRESENTACIO:
-
Fotocòpia DNI de la persona física / representant de l’empresa
-
Fotocòpia NIF de l’empresa / DNI de l’interessat
-
Còpia dels poders de representació de la persona (si s’escau)
CLIQUEU AQUÍ PER TRAMITAR ELECTRÒNICAMENT
CLIQUEU AQUÍ PER OBTENIR LA SOL·LICITUD PRESENCIAL
Normativa
- Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sils (POUM)
- Codi tècnic d’Edificació (CTE)
- Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació de text refós de la llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost
- Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, per el qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme.
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme
- Decret 141/2021 Sobre les condicions mínimes dels habitatges i de la cèdula d’habitabilitat
- Decret 89/2010 de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC) es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre de procediment comú de les administracions públiques
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació.
- Reial Decret 105/2008, d’1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.
- Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Altra legislació i normativa vigent, segons l’àmbit d’aplicació.