Procediment d’Habilitació dels Allotjaments Turístics

A partir del 8 d’octubre de 2020 la tramitació de l’habilitació dels Hotels, Apartaments Turístics, Turisme Rural i Càmpings s’unifica, integrant en un sol tràmit l’habilitació municipal i la posterior inscripció al Registre de Turisme de Catalunya competència de la Generalitat de Catalunya, segons preveu el DECRET 75/2020, de 4 d’agost, de turisme de Catalunya.

La integració en un únic tràmit permet que el titular de l’activitat no hagi d’aportar les dades més d’una vegada.

Per fer-la possible, aquesta tramitació s’iniciarà des del portal de la Finestreta Única Empresarial (FUE), canalempresa.gencat.cat.

En l’apartat d’allotjaments turístics està disponible la informació i els tràmits corresponents, que s’aniran actualitzant a partir del dia 8 d’octubre. A les fitxes de tràmit es recull la informació dels requisits i documents que s’han d’enviar segons el cas i el tipus d’allotjament.

Un cop emplenades les dades del formulari, des de l’Oficina de Gestió Empresarial farem arribar la informació a l’Ajuntament on s’ubica l’allotjament, per tal que confirmi si les dades declarades o comunicades són correctes. En cas que sigui així, l’Oficina de Gestió Empresarial farà la inscripció al Registre de Turisme i ho comunicarà novament a l’Ajuntament i al titular de l’activitat.

La inscripció al Registre és un tràmit que no té cost, però l’habilitació municipal sí que pot requerir el pagament d’una taxa, en cas que sigui així, l’Ajuntament ho farà saber als titulars de les activitats per tal que puguin fer efectiu el pagament de la mateixa abans d’iniciar l’activitat.

Cal tenir present que, en el cas de càmpings de més de 1.500 unitats d’acampada, subjectes a autorització ambiental, les altes i les modificacions substancials s’han de presentar davant l’OGAU corresponent. En aquesta pàgina trobareu el contacte de les OGAU.